Škoda Economy Run 2024 výsledky

AMK EcoRun 3D v11 kri42. ročník soutěže Škoda Economy Run se uskutečnil v sobotu 21.9.2024.

Pořadatelé soutěže - Škoda Auto a.s. a ÚAMK-Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.
Zázemí poskytlo Škoda Service Training Centre a o technickou stránku soutěže se postarali mechanici ze Servisních služeb Škoda Auto, pořadatelskou službu zajišťují členové a podporovatelé AMK Škoda.

Soutěže se letos zúčastnilo 40 posádek, které se za striktních pravidel snažily dosáhnout co nejnižší spotřeby a tím i emisí.
Trať byla rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě Škoda Auto Vrchlabí. Celková délka byla 322,4 km, limit pro její projetí 355 minut, tedy minimální průměrná rychlost byla stanovena na 54,49 km/h.

Nejlepší výsledek zaznamenala dvojice Jan Říha-Elena Schmidová s vozem Škoda Enyaq s emisemi 54g CO2 na km (spotřeba 9,93 kWh/100km), která také ovládla kategorii MEDIA s elektrickým pohonem a vozy Enyaq. Posádkám na stupních vítězů se podařilo stlačit spotřebu pod 11 KWh a všech deset soutěžících v této kategorii mělo spotřebu 13 kWh a méně.

Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jiří Pilný-Petr Šíma startující s modelem Citigo 1.0 MPI/44kW, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 2,89 l na 100 km (67g CO2 na km). Posádka na druhém místě dokázala stlačit průměrnou spotřebu také pod 3l/100km a všech devět posádek, které v této kategorii (B1000) soutěž dokončilo, dosáhlo průměrné spotřeby lepší než 4l/100km. Ve vyšší třídě B3000 se všem šesti posádkám podařilo dosáhnout spotřeby nižší než 5l/100km a vítěz pokořil hranici 4 litrů.

Ve výsledcích kategorie vozů poháněných naftovým motorem se výrazně projevilo omezení účasti pro modely Fabie a Octavie první generace. V minulém ročníku posádky s těmito modely obsadily hned 7 vedoucích pozic. V letošním ročníku v této kategorii soutěžilo 11 posádek a s výjimkou jedné z nich se podařilo všem stlačit spotřebu pod 4l nafty na 100km. Zvítězila posádka Tomáš Martinec - David Konečný se spotřebou 3,15l/100km (82g CO2 na jeden km).

V kategorii modelů s pohonem CNG se zúčastnily soutěže pouze 3 posádky včetně kolegů z Finska. Dvě plynové Octavie nemohly konkurovat vítěznému Citigo pánů Petra Fialy a Ondřeje Doležala, kteří dosáhli spotřeby 2,21 kg/100km (60,5 g CO2/km)

Kompletní fotogalerie je k dispozici zde. Fotografie je možné stáhnout v plném rozlišení.

Media:

Výsledky :

Statistika
Přehled vítězů

Třída benzínových motorů do 1000ccm (B1000)
Třída benzínových motorů nad 1000ccm (B3000)
Skupina motorů na CNG (C)
Skupina dieselových motorů (D)
Skupina elektrických motorů (E)

Přehled penalizací a diskvalifikací

Startovní listina

 

Attachments:
Download this file (st_list_01.pdf)st_list_01.pdf[ ]310 kB
Download this file (res_prehled.pdf)res_prehled.pdf[ ]214 kB
Download this file (penalizace.pdf)penalizace.pdf[ ]120 kB
Download this file (res_B1000.pdf)res_B1000.pdf[ ]187 kB
Download this file (res_B3000.pdf)res_B3000.pdf[ ]167 kB
Download this file (res_C.pdf)res_C.pdf[ ]149 kB
Download this file (res_D.pdf)res_D.pdf[ ]194 kB
Download this file (res_E.pdf)res_E.pdf[ ]190 kB
Download this file (statistika.pdf)statistika.pdf[ ]196 kB