ŠKODA Economy Run 2023

AMK EcoRun 3D v11 kri41. ročník soutěže ŠKODA Economy Run se uskuteční v sobotu 23.9.2023.

Pořadatelem soutěže jsou ŠKODA Auto a.s. a ÚAMK-Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.
Zázemí poskytne ŠKODA Service Training Centre a o technickou stránku soutěže se postarají mechanici ze Servisních služeb ŠKODA Auto.

Stejně jako v minulých ročnících bude strať rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě ŠKODA Auto Vrchlabí. Celková délka bude cca 330 km.

Propozice k soutěži naleznete v příloze tohoto článku.

logo NAM onisystem

Posádky je možné na trati sledovat on-line 
na webové stránce www.onisystem.net/v2 nebo v mobilní aplikaci ONI system.
Přihlšovací údaje pro diváky: Jméno: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.; Heslo: divak2019

 

Přihlašování bylo již uzavřeno
Pro přihlášení využijte prosím webový formulář zde.
Pokud to není možné, stáhněte si přihlášku zde a odešlete ji e-mailem nebo na poštovní adresu Automotoklubu Škoda. 

Letos nově

Letos opět

  • Účast vozů s CNG
  • Hodnocení podle skutečné spotřeby
  • Samostatné hodnocení dle druhů paliva 
  • Rozdělení účastníků v kategorii B podle objemu motoru
  • Zachování vyšší průměrné rychlosti
  • Zvětšení tolerance po uplynutí časového limitu (penalizace za nedodržení zůstávají)

Těšíme se na setkání s Vámi na startu této soutěže

 
 

www.onisystem.net/v2

ŠKODA Economy Run 2023 výsledky

AMK EcoRun 3D v11 kri41. ročník soutěže ŠKODA Economy Run se uskutečnil v sobotu 23.9.2023.

Pořadatelé soutěže - ŠKODA Auto a.s. a ÚAMK-Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.
Zázemí poskytlo ŠKODA Service Training Centre a o technickou stránku soutěže se postarali mechanici ze Servisních služeb ŠKODA Auto, pořadatelskou službu zajišťují členové a podporovatelé AMK Škoda.

Soutěže se letos zúčastnilo 49 posádek, které se za striktních pravidel snažily dosáhnout co nejnižší spotřeby a tím i emisí.
Trať byla rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě ŠKODA Auto Vrchlabí. Celková délka byla 317,8 km, limit pro její projetí 350 minut, tedy minimální průměrná rychlost byla stanovena na 54,48 km/h.

Nejlepší výsledek zaznamenala dvojice Petr Fiala-Ondřej Doležal s vozem Škoda Citigo G-tec s emisemi 61g CO2 na km (spotřeba 2,23 kg CNG).
Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jan Dobrovolný-Zuzana Dobrovolná startující s modelem Škoda Fabia combi 1,9 TDI, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 2,49 l nafty na 100 km (66g CO2 na km).
Vítězi mezi benzinovými automobily se stali Jiří Pilný a Zdeněk Záhorský, jejichž výsledek s vozem Škoda Citigo 1,0 MPI činil 2,88 l benzínu na 100 km (67g CO2 na km).
Neztratily se ani vozy Enyaq, kterých se do první desítky podle emisí CO2 dostalo hned 5. Nejlepší z nich, posádka Zdeněk Buček-Petr Sec dokázala 100 km ujet se spotřebou 12,26 kWh, což po přepočtu dle energetického mixu ČR za rok 2022 představuje stejné emise 67g CO2 na km jako u vítězného benzínového vozu.

Pořadatelé si prožili chvilku stresu poté, co zjistili, že je kvůli vážné dopravní nehodě uzavřena část trati druhé etapy v úseku Mimoň - Doksy. Byl připraven nouzový plán, který nakonec nebylo potřeba použít, prtože uzavřený úsek byl opět zprovozněn cca 2 hodiny před průjezdem prvního soutěžního vozu.

Kompletní fotogalerie z letošní soutěže je zde. Fotografie je možné stáhnout v plném rozlišení.

Media:

Výsledky :

Statistika

Třída benzínových motorů do 1000ccm (B1000)
Třída benzínových motorů nad 1000ccm (B3000)
Skupina motorů na CNG (C)
Skupina dieselových motorů (D)
Skupina elektrických motorů (E)

Přehled penalizací a diskvalifikací

Startovní listina

 

Elektrickevozy.cz