• Novinky
  • Ročník 2024
  • Historie
  • O soutěži
  • Partneři
  • Kontakt
  • Fotogalerie
  • Facebook
Home

Škoda Economy Run 2024 výsledky

  • Vytisknout
  • E-mail
Podrobnosti
Zobrazeno: 1375

AMK EcoRun 3D v11 kri42. ročník soutěže Škoda Economy Run se uskutečnil v sobotu 21.9.2024.

Pořadatelé soutěže - Škoda Auto a.s. a ÚAMK-Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.
Zázemí poskytlo Škoda Service Training Centre a o technickou stránku soutěže se postarali mechanici ze Servisních služeb Škoda Auto, pořadatelskou službu zajišťují členové a podporovatelé AMK Škoda.

Soutěže se letos zúčastnilo 40 posádek, které se za striktních pravidel snažily dosáhnout co nejnižší spotřeby a tím i emisí.
Trať byla rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě Škoda Auto Vrchlabí. Celková délka byla 322,4 km, limit pro její projetí 355 minut, tedy minimální průměrná rychlost byla stanovena na 54,49 km/h.

Nejlepší výsledek zaznamenala dvojice Jan Říha-Elena Schmidová s vozem Škoda Enyaq s emisemi 54g CO2 na km (spotřeba 9,93 kWh/100km), která také ovládla kategorii MEDIA s elektrickým pohonem a vozy Enyaq. Posádkám na stupních vítězů se podařilo stlačit spotřebu pod 11 KWh a všech deset soutěžících v této kategorii mělo spotřebu 13 kWh a méně.

Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jiří Pilný-Petr Šíma startující s modelem Citigo 1.0 MPI/44kW, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 2,89 l na 100 km (67g CO2 na km). Posádka na druhém místě dokázala stlačit průměrnou spotřebu také pod 3l/100km a všech devět posádek, které v této kategorii (B1000) soutěž dokončilo, dosáhlo průměrné spotřeby lepší než 4l/100km. Ve vyšší třídě B3000 se všem šesti posádkám podařilo dosáhnout spotřeby nižší než 5l/100km a vítěz pokořil hranici 4 litrů.

Ve výsledcích kategorie vozů poháněných naftovým motorem se výrazně projevilo omezení účasti pro modely Fabie a Octavie první generace. V minulém ročníku posádky s těmito modely obsadily hned 7 vedoucích pozic. V letošním ročníku v této kategorii soutěžilo 11 posádek a s výjimkou jedné z nich se podařilo všem stlačit spotřebu pod 4l nafty na 100km. Zvítězila posádka Tomáš Martinec - David Konečný se spotřebou 3,15l/100km (82g CO2 na jeden km).

V kategorii modelů s pohonem CNG se zúčastnily soutěže pouze 3 posádky včetně kolegů z Finska. Dvě plynové Octavie nemohly konkurovat vítěznému Citigo pánů Petra Fialy a Ondřeje Doležala, kteří dosáhli spotřeby 2,21 kg/100km (60,5 g CO2/km)

Kompletní fotogalerie je k dispozici zde. Fotografie je možné stáhnout v plném rozlišení.

Media:

  • Autosalon.tv
  • Aktualne.cz
  • fDrive.cz
  • Autojournal.cz
  • Auto-fresh.cz
  • Auto-fresh.cz - očima posádky

Výsledky :

Statistika
Přehled vítězů

Třída benzínových motorů do 1000ccm (B1000)
Třída benzínových motorů nad 1000ccm (B3000)
Skupina motorů na CNG (C)
Skupina dieselových motorů (D)
Skupina elektrických motorů (E)

Přehled penalizací a diskvalifikací

Startovní listina

 

ŠKODA Economy Run 2023 výsledky

  • Vytisknout
  • E-mail
Podrobnosti
Zobrazeno: 3658

AMK EcoRun 3D v11 kri41. ročník soutěže ŠKODA Economy Run se uskutečnil v sobotu 23.9.2023.

Pořadatelé soutěže - ŠKODA Auto a.s. a ÚAMK-Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.
Zázemí poskytlo ŠKODA Service Training Centre a o technickou stránku soutěže se postarali mechanici ze Servisních služeb ŠKODA Auto, pořadatelskou službu zajišťují členové a podporovatelé AMK Škoda.

Soutěže se letos zúčastnilo 49 posádek, které se za striktních pravidel snažily dosáhnout co nejnižší spotřeby a tím i emisí.
Trať byla rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě ŠKODA Auto Vrchlabí. Celková délka byla 317,8 km, limit pro její projetí 350 minut, tedy minimální průměrná rychlost byla stanovena na 54,48 km/h.

Nejlepší výsledek zaznamenala dvojice Petr Fiala-Ondřej Doležal s vozem Škoda Citigo G-tec s emisemi 61g CO2 na km (spotřeba 2,23 kg CNG).
Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jan Dobrovolný-Zuzana Dobrovolná startující s modelem Škoda Fabia combi 1,9 TDI, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 2,49 l nafty na 100 km (66g CO2 na km).
Vítězi mezi benzinovými automobily se stali Jiří Pilný a Zdeněk Záhorský, jejichž výsledek s vozem Škoda Citigo 1,0 MPI činil 2,88 l benzínu na 100 km (67g CO2 na km).
Neztratily se ani vozy Enyaq, kterých se do první desítky podle emisí CO2 dostalo hned 5. Nejlepší z nich, posádka Zdeněk Buček-Petr Sec dokázala 100 km ujet se spotřebou 12,26 kWh, což po přepočtu dle energetického mixu ČR za rok 2022 představuje stejné emise 67g CO2 na km jako u vítězného benzínového vozu.

Pořadatelé si prožili chvilku stresu poté, co zjistili, že je kvůli vážné dopravní nehodě uzavřena část trati druhé etapy v úseku Mimoň - Doksy. Byl připraven nouzový plán, který nakonec nebylo potřeba použít, prtože uzavřený úsek byl opět zprovozněn cca 2 hodiny před průjezdem prvního soutěžního vozu.

Kompletní fotogalerie z letošní soutěže je zde. Fotografie je možné stáhnout v plném rozlišení.

Media:

  • Úsporně.info
  • Aktuálně.cz
  • Elektrickevozy.cz
  • Autosalon.tv

Výsledky :

Statistika

Třída benzínových motorů do 1000ccm (B1000)
Třída benzínových motorů nad 1000ccm (B3000)
Skupina motorů na CNG (C)
Skupina dieselových motorů (D)
Skupina elektrických motorů (E)

Přehled penalizací a diskvalifikací

Startovní listina

_ste1524a_20130927_1416346712.jpg

Aktuality

  • Škoda Economy Run 2024 výsledky
  • ŠKODA Economy Run 2023 výsledky
  • ŠKODA Economy Run 2022 výsledky

Oblíbené články

  • ŠKODA Economy Run 2021
  • ŠKODA Economy Run 2021 výsledky
  • ŠKODA Economy Run 2023 výsledky
  • ŠKODA Economy Run 2022 výsledky

Mohlo by zaujmout

  • You Tube - seznam videí
  • Úsporně.Info

Právě přítomno: 16 hostů a žádný člen

Návštěvníci
10
Články
45
Odkazy
2
Počet zobrazených článků
354131

Přihlášení
Administrace